Coronakoll i Riksdagen

 

Mig veterligen har alla mina kollegor och medarbetare vaccinerat sig, sen har ju vi inte kollat i människors journaler såklart Frågan har aldrig diskuterats på något annat sätt än att det skulle vara helt självklart att alla vi lagstiftare i Liberalerna vaccinerat oss.

 

Vi har så långt inte haft avgörande smittspridning kopplad till Riksdagen. Vi öppnar nu upp med försiktighet och med vissa fortsatt restriktioner. Detta har vi nogsamt diskuterat i gruppledarkretsen. Även C. 

 

Nej. Går inte att kräva vaccinpass på ledamöter. Det går faktiskt inte ens att kräva att ledamöter röstar med sina partier. Självklart ska alla som kan vaccinera sig. Allt annat är extremt osolidariskt. 

 

Centerpartiet verkar ju nyss vara emot krav på att medarbetare i t e x äldreomsorgen som möter utsatta människor ska vara vaccinerade - så jag förstår inte hur min gruppledarkollega i C nu plötsligt vill lägga ut detta på partierna i Riksdagen att kontrollera. Ska jag fråga mina kollegor om andra medicinska noteringar, vaccinationer eller sjukdomar?  

 

Vi har inte haft känd nämnbar smittspridning av volym hittills under hela pandemin. Sprit, distans och minskat antal ledamöter på distans har fungerat. Nu har vi lättat upp sedan dryg månad med positivt resultat. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lagring av trafikdata och bötesbrott

Värna den som skapar - inte den som stjäl.

Eleverna har rätt till en likvärdig skola - det är dags att förstatliga skolan!