Jag kandiderar till Riksdagen 2018


Johan Pehrson kandiderar till Riksdagen 2018

 

Jag har fått frågan från flera personer om jag kan tänka mig att kandidera på Riksdagslistan för Liberalerna i Örebro län vid valet 2018. På detta har jag efter en betänketid svarat: Ja!

 

Det är nu upp till valberedningen och medlemmar att avgöra vilka kandidater vi liberaler ska erbjuda medborgarna att kunna rösta på i valet nästa år. Jag är beredd att för Liberalerna göra insatser för Sverige i Riksdagen om jag får partiets förtroende.


Sverige står inför stora utmaningar. Jobben, integrationen, tryggheten och välfärden hänger ihop och kräver en tydligt liberal politik. Sverige behöver en politik som inte duckar för obehagliga målkonflikter. Det parlamentariska läget riskerar att vara fortsatt komplicerat.

 

Jag tror att jag har viktiga erfarenheter och kunskaper för att fatta kloka beslut såsom folkvald för Liberalerna. Inte minst är det i Riksdagen viktigt med erfarenhet av företagande och en djup förståelse om hur viktigt det är med fler växande företag i Sverige – för jobben och välfärden. Ett perspektiv som ibland tenderar att falla bort när politiska löften ska ställas ut.

 

Jag ser fram emot att kunna få chansen att företräda Liberalerna i samhällsbygget. Den politiska debatten har blivit svårare med ett obehagligt starkt stöd för ytterlighetspartier med sorgliga politiska lösningar såväl i Sverige som utanför vårt land. Jag ser fram emot en chans att - såsom liberaler gjort i över hundra år - envetet arbeta för att förbättra fler människors livschanser. 

 

Jag kommer för det fall att jag blir vald fortsätta vara en aktiv delägare i mitt företag även om jag inte såsom idag är operativ i något av våra dotterbolag.

 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lagring av trafikdata och bötesbrott

Värna den som skapar - inte den som stjäl.

Eleverna har rätt till en likvärdig skola - det är dags att förstatliga skolan!