Dagen efter

Valet är över väljarna har sagt sitt. Det verkar som om att vi liberaler gjort ett skapligt val i Örebro län avseende Riksdagen. Vi ökar något mer än rikssnittet relativt sett och i Örebro kommun är vi nu åter över rikssnittet vad gäller stöd för Liberalerna.

Valet 2018 stärkte Liberalernas sitt nuvarande riksdagsmandat i Örebro Län.

På onsdag vet vi förhoppningsvis om hur det gått efter en sluträkning. Då vet vi även hur det gått med personkryssen. Jag håller tummarna att det stöd jag känt för min kandidatur under hela valkampanjen också återspeglas när personvalskryssen väl räknas. Blir spännande.

Jag vill dock redan nu tacka alla fantastiska medlemmar som stått upp för Liberalerna denna valrörelse. Riktiga ur och skur- liberaler. Det inkluderar inte minst våra duktiga medarbetare och mina kollegor i Region Örebro och Örebro kommun som också toppat våra valsedlar. Ni är fantastiskt duktiga, smarta och roliga.

I slutet av valet frågade SVT lokalt om viktigaste frågan för oss enskilda ledamöter för Örebro Län. Mitt svar var Örebro Universitets ställning och däri finns frågan om USÖs framtid i en fortsatt regionaliseringen av vården.

Örebroguiden gjorde även en personlig intervju med mig i valet där jag berättar om drivkrafter, erfarenheter och mitt företagande.

Bilden kan innehålla: himmel, text, utomhus och natur

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lagring av trafikdata och bötesbrott

Värna den som skapar - inte den som stjäl.

Eleverna har rätt till en likvärdig skola - det är dags att förstatliga skolan!